Tijdens het dansgala Free To Move in het Scheveningse Zuiderstrandtheater, lanceert het Prinses Beatrix Spierfonds haar nieuwe publieks-campagne. Om aandacht te vragen voor spierziekten geeft Jan Kooijman zich in deze campagne letterlijk helemaal bloot. De spraakmakende foto’s en video, geschoten door fotograaf en videoclipregisseur Carli Hermès zijn vanaf de eerste week van september door het hele land te zien.

“Elke beweging die ik in het filmpje en op de foto’s maak komt vanuit mijn spieren. Dit is voor mij zo vanzelfsprekend, daar denk ik niet bij na. De meeste Nederlanders denken er ook niet bij na, maar voor iemand met een spierziekte kan de geringste beweging al de grootste opgave zijn” , aldus Jan Kooijman.

Ik hoop dat door deze campagne gezonde mensen wat meer stilstaan bij het feit dat het hebben van goed werkende spieren een voorrecht is en zeker niet een vanzelfsprekend.

Wij waren verantwoordelijk voor het gehele PR traject rondom dit moment met als resultaat onder andere: RTL Boulevard, SBS ShowNieuws, Linda, Metro, Telegraaf, Trouw, AD.
Bekijk hier de video